Samimiyetiniz övgüye deger! Teknik anlamda bir dahi ya da çok yüksek IQ'ya sahip olsanız da EQ'nuz düşük tarafta yer almaktadır. Bu konuda yapmanız gerekenler var gibi gözüküyor. Bu aralıkta bir puan aldıysanız eğer, kendinizi insanlara öfkelenirken, sıkıntılı ya da hayatta nerede olduğunuza dair bakış açınızı kaybetmiş bulabilirsiniz. Hayata ve zorluklarına hırs ve azim yerine korku ve güvensizlikle mi karşılık veriyorsunuz? Ümidinizi yitirmeyin! Duygusal zeka doğuştan belirlenmez, öğrenilebilir ve geliştirilebilir. Eğer hayatın %10'u bize ne olduğu ile ilgili ve %90'ı bunlara nasıl karşılık verdiğimiz ile ilgili ise, bu hayatımızı istediğimiz gibi oluşturma gücünün bizde olduğu anlamına gelecektir! Üzerinde çalışılması gereken alanlar: Kendinize şunları sorun: Genellikle hangi durumlar sizde gerginlik ve stres yaratıyor? Bu durumlarla nasıl başa çıkıyorsunuz? Hangi olumsuz düşünceler sürekli aklınızı meşgul ediyor? İhtiyaçlarınızı ve duygularınızı başkalarıyla paylaşmaktan korkuyor musunuz? Bu korkunuzun altında diğer herkesi daha çok önemsemeniz mi (daha çok diğer insanların sempatisini kazanmak için) yoksa güçlü, sessiz tipi oynamak istemeniz mi yatıyor?
Muhtemelen 80'lerin sonu 90'ların başı bir gençsin, yeri geliyor hala o 90'ların rüküş kıyafetlerini dolaptan çkartıp giyiyorsun. Apartman topuklarla dolaşmayı seviyor, önce hüpletip sonra gümletiyorsun. Sucu çocuk reklamından etkilenip çocukken su satmaya kalkışmış olman kuvvetle muhtemel fakat bu eylemin sonunda annen'den azarı yemiş ve evde dizini kırıp Tazmanya Canvarını izlemişsinidir.