Dördüncü Murad Istanbul'da dogdu. Iyi bir tahsil gördü. Çok kuvvetli bir vücuda sahipti.200 okkalik gürzleri rahatça kaldirabiliyordu.En kuvvetli yaylar çeker, çok uzaklara cirit atardi. Attigi oklar ile kalkanlari bile delebiliyordu. Çok küçük yasta padisah oldu. Bir müddet devlet islerine bakamadi. Devrinde 1624 ve 1625 senelerinde Anadolu'ya iki sefer yapildi.Celâli isyanlari bastirildi.1633 senesinde tütün yasagi koydu. 1634'de içkiyi yasakladi. Devlete bagliligi olmayan herkesi idam ettirdi. Düzenledigi bir dogu seferinde Bagdati fethetti ve 1638'de Bagdat Fatihi ünvanini aldi.Istanbul'da ve devletin her kesiminde bütün kabadayilari temizledi. Çok genis bir haber alma teskilâti kurarak, Imparatorlugun her tarafindaki zorbalari ismen tesbit ettirdi ve sefere çiktiginda geçtigi yerlerdekileri ismen çagirip boyunlarini vurdurdu. Kâbe-i Muazzama'yi yeniden bina ettirdi.Devlet islerine tam hâkimdi. Her seyden haberi olurdu. Seferlerinde askerle ayni şartlar içinde bulunur, uykusunu bile atinin üzerinde yapardi. Tahta çiktiginda devlet hazinesi bombostu. Tahti biraktiginda ise dopdolu idi. 8 Subat 1640'da 28 yasinda iken hastalandı ve vefat etti.
Doğanın ve huzurun rengi diyebiliriz yeşil için. Aynı zamanda güveni de simgeler. İnsanlar sana güveniyor. Bir sorumluluk aldığın zaman tam manasıyla yerine getireceğini biliyorlar. Verdiğin sözlerde duruyor ve hiç kimseyi hayal kırıklığına uğratmıyorsun. Ayrıca sanatsal aktivitiler konusunda oldukça yeteneklisin.
DEMETER,Yunan Mitolojisinde Tarım Ve Bereket Tanrıçasıdır.Homesros'un Destanlarında,"Güzel Saçlı Kraliçe" Ya Da "Güzel Örgülü Demeter" Diye Geçer.İnsanlara Toprağı Ekip Biçmesini Öğreten Bu Tanrıçadır.Ekinleri,Özellikle De Buğdayı Simgeler. Demeter,Heykellerinde Baygın Bakışlı,Sarı Saçları Omzuna Dökülen,Güzel Bir Kadın Olarak Gösterilirdi.Sağ Elinde Bir Buğday Başağı,Sol Elinde De Yanan Bir Meşale Tutardı.İnanışa Göre Demeter,Yeryüzüne Baharı Getirir... :)
Bu grup içinde yer alanlar, duyan, hisseden, sürekli olarak araştıran, çevrelerindeki kişiler ile bağlantı ve uyum sağlamaya çalışan kişilerdir. Dış dünyadaki tüm değişikliklere karşı duyarlıdırlar. Ancak aşırı duyarlılıkları, çevrelerinde büyük uyum güçlüğüne düştüklerinde onların geriye doğru kaçmalarına ve içlerine kapanmalarına neden olur. Uyumlular, içinde bulundukları toplumun en ilgi çekici ve en renkli varlıklarıdır. Ancak dayanma ve uyum sağlama yeteneklerinin yetersiz kaldığı ortam ve koşullarda çözülürler. Sıkıntılarını içlerine atarlar. A kan grubunda diğer gruplardan daha az grip görüldüğü bilinmektedir. Aşk hayatında genellikle içine kapanmayı tercih ederler
KOVA (21 Ocak-19 Şubat) Görgüsüzün biridir. Yaşantısı boyunca kompleksleriyle hem kendisini hem de çevresindekileri canından bezdirir. Özentidir, ayrıca basmakalıp tipin de biridir. Değişime pek açık olduğu söylenemez. Okul hayatının parmakla gösterilen parlak çocuğu değildir. İş hayatında ise hep kolay işleri tercih eder. Potansiyeli daha fazlasına izin vermez. Olsa da olur, olmasa da olur tipin tekidir. Yemeğe olan düşkünlüğü de ayrı bir mevzudur. Genelde obezler bu burçtan çıkar. Yani yakınınızda bunlardan bir iki tane olması sakıncalı değildir. Genelde sizi kompleksleriyle bunaltır ama onun dışında, diğerlerine göre daha zararsızdır. Yıllar sonra bir anıyı hatırlayıp efkarlanır bu yaylar. Pek nostaljiklerdir. Onu bunu yıllar sonra hatıra olur diye saklamaya bayılırlar. Her ne kadar içlerinden bazıları, ağır abi, hanım ağa gibi bir görüntü çizseler de, hemen hemen hepsi sulu gözlü, duygusal tiplerdir.
Şehirden sıkıldınız, yoruldunuz, bunaldınız. Ev sizin kaçacak deliğiniz, sığınacak kovuğunuz… Ama bir delik ya da kovuktan daha konforlu olmasında da bir sakınca yok. Mesela büyükçe bir garaj olsun ki eşiniz de siz de arabalarınızı rahatlıkla park edin. Kendi halinde bakımlı bir bahçe çocuklara da size de iyi gelir. Musluğundan hem sıcak hem soğuk suyu akmalı, arada bir jakuziye de girmeli… Küçük havuzda çocuklarla oynayıp, sonra bir kenarda güneşlenmek gibisi de olmayacak. Komşulara hem yakın, hem biraz mesafeli, küçük bir villa… Daha ne istersiniz? Fena fikir değil, umarız en yakın zamanda bir adet edinirsiniz…
Kova burcu insanları sevecen tavırları ile tanınırlar.çok büyük bir kalpleri vardır ve sevmekten pek yorulmazlar. Bu kişiler bencil değildirler. Irk, cinsiyet ve sosyal durumuna bakmaksızın, herkesin ayni olanaklara sahip olmasını isterler. Modern görünüşlerine karşın, inatçı ve sabit fikirli olurlar. Onlara yaklaşmak genelde zordur, çünkü ne kadar dostça davranırlarsa davransınlar, arada her zaman bir mesafe bırakırlar. Kişisel özgürlükleri onlar için o denli önemlidir ki, bu yüzden en yakın ilişkilerini kesip atabileceği gibi, yine özgürlükleri adına her türlü özveride bulunurlar.geleneklere fazla bağlı kalmazlar.Kova Burcunu tanımlamak her zaman kolay değildir. Farklılığını karşısındaki kişiye hissettirmek onun için zor olsa da, onlar garip bir şekilde Kova'nın etkisinde kalırlar. Belli ilkeleri sonuna dek savunmaları onları hiç rahatsız etmez.çoğu anlaşılması zor insanlardır ve bunları tamamen anlamaya çalışmak geçici pskolojik sorunları beraberinde getirebilir.Özgürlüğünden asla vazgeçmeyen Kova'lar için her şey söylenebilir, fakat asla dürüstlüğünden şüphe edilemez.Yaşamın bilgi ve deneyim olduğunun bilinciyle, son derece kararlı bir şekilde her konuda iyi bir öğrencisidirler.. Gençlik çağlarınızdaki deneyimlerinle, ileri yaşlarda oldukça birikimleriyle öne çıkarlar.
Senenin en soguk mevsimidir. Gunlerin en kisa oldugu gunde baslar, gun ve gecenin esit olmasina kadar devam eder. Kuzey yarim kurede 22 Aralik ve 21 Mart arasidir. Guney yarim kurede ise bu 22 Haziran ile 23 Eylul arasidir. Tropik ve kutup bolgeleri haric kıs, onceki mevsim olan sonbahardan ve sonraki mevsim ilkbahardan oldukca farklidir. Sicakliklar dusuktur.
O kadar iyisin ki! sen tam bir meleksin... hani derler ya bi kanadı eksik diye, aynen öyle. ailene her zaman doğruyu söyleyip arkadaşların için hep iyi şeyler düşünüyorsun. Çünkü onlar iyi olduğunda sen de iyi oluyorsun. Herhangi yanlış bir şey yaptığında bile dürüstlükten ödün vermiyor, bu dürüstlüğün sayesinde de her türlü durumu kolaylıkla atlatıyorsun. Ayrıca çevrendekiler de bu saflığından dolayı sana çok güveniyorlar. Bu da uzun vadeli ve başarılı arkadaşlıklar kurmanı sağlıyor. Tebrik eder şeytana uymamanı dileriz...
Siz kendine güvenen birisiniz. Başka insanların da sizi beğendiğini düşünürsünüz. Hatta bu konuda iddialı bile olabilirsiniz! İnsanlar sizi süzüyorsa "Ne kadar güzelim" diye düşünebilirsiniz. Aslında daima ilgi merkezi olmak istersiniz. Beğenilmek,ilgi görmek ve takdir edilmek sizin ruhsal ihtiyacınızdır. Bunun tersi durumda neşeniz kaçar ve küsersiniz. Ya meydandan kaçmak ya da ilgi çekmenin yollarını bulmak gerekir. Güçlü artistik kabiliyetiniz size her zaman yardım edecektir. Gayet inandırıcı olmayı başarıyorsunuz. Rakip tanımadan istediğiniz kılığa girebilirsiniz. Bunun amacı da krallığınızı kimseye kaptırmamaktır. Zirvede kalmak ve istediği amaçlara ulaşmak sizin için çok önemlidir. Yaratıcı yönleriniz,sanatsal alanlarınız ve kapasiteniz vardır. İlgi duyduğunuz bir dalda son derece başarılı olabilirsiniz.
Dediğim dedik birisin,çoğunlukla düşüncelerini başkalarının da benimsemesini istiyorsun ve bunu yaparken de kaba ve kırıcı olmaktan çekinmiyorsun.Ağır,oturaklı,fazla konuşmayan,yeri geldiğinde susmayan,ciddi kişiliğinle tanınan birisin.Kendinden olmayan insanlarla yaşamayı sevmiyorsun,kibirlisin ve kendini diğer insanlardan üstün görüyorsun.Kız erkek ilişkilerine gelince;çok kıskanç ve sertsin,kesinlikle romantizm sana göre değil değil ayrıca ilşikide senin sözün geçerli,sen maçosun.Muhtemelen kundura ayakkabı,kumaş pantolon,gömlek giyiyor,tesbih sallıyor ve yere tükürüyorsun:D..Olaylar karşısında düşüncelerin çok net,tereddüt etmiyorsun,uzlaşmacı değilsin.Kavga,çatışma,gerilim gibi kavramlar tam sana göre..İdeolojik görüşün Totaliter rejim(faşizm);halkın egemenliğinin ortadan kalktığı ve baskıcı bir toplum yapısnı benimsiyorsun,bütün insanların aynı tip olmasını istiyorsun.
Deyim yerindeyse tam bir fırlamadılar.Öğretmenlere yapmadıkları kalmaz.Sınıfın altını üstüne getirirler.Hemen kendine benzer birkaç arkadaş bulup bu eylemlerini okulun geneline yayarlar.Velileri okul yolunu aşındırsa bile bu arkadaşlar için tek çare müdür odasıdır.Sopayı yiyince rahatlayan arkadaşlarımız için psikolojik danışmanlar bile yetersiz kalır.Aralarından okul 1.si çıkanlar bile vardır.Şımarık olmaları kendilerini durduramaz olmalarından kaynaklanıyor olabilir.