Genç Osman istanbul'da dünyaya geldi.Annesi onun yetismesi için çok titiz davrandi.lyi bir terbiye ve tahsil yaptirdi. Genç Osman.zeki ve enerjik bir padisahti. Biyiklari henüz terlememis olan Ikinci Osman sima itibari iIe çok güzeldi.26 Subat 1618 senesinde, amcasi Birinci Mustafa akli yetersizligi sebebiyle ve ulemanin fetvasi üzerine tahttan indirilince padisah oldu. Çocuk yasta olmasina ragmen mükemmel ve muazzam plânlari vardi. Büyük Lehistan seferine bizzat katilarak baskomutanlik yapti. Atilgan, cesur ve gözü pek olan bu padisah yasasaydi ikinci bir fatih olurdu diyenler vardir. Ayni zamanda hattat ve sâirdi. Bir beyti de sudur: Niyetim hizmet idi saltanat ve devletime, Çalisir hasid ü bedhah aceb nekbetime. Çok büyük emeller ve plânlar üzerinde duran genç padisaha hasedcilerin hasedi kabardi. Kendisine plânlarini tatbik etmesinde yardim edecek bir vezir veya bir sadrazam bulamadi. Tarihte esine az rastlanir bir fecaatle tahttan indirilerek Yedikule Zindanlarinda bogdurularak ,sehid edildi.Ayni sene içinde Istanbul Bogazi donmus,Istanbul'dan Üsküdar'a yaya olarak geçilmisti. Yine ayni sene günes tutulma hadisesi, vâki olmustu. Babasi Birinci Ahmed'in, Sultan Ahmed Camii yanindaki türbesine defnedildi.
Dünyanın en büyük lideri,Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu.. Sen de ATATÜRK gibi özel yaşamında sadelikten yanasın.Karizmatik,bilgili,zeki ve cesursun.İşlerinde sabırlı planlarında kararlısın.Özgürlüğüne düşkünsün birilerinin sana emir vermesi,yönetmesi hiç hoşuna gitmiyor.Model alınacak bir kişiliğe sahipsin ve harika olduğun için seni çekemeyenler çok ama seni bilenler,anlamak isteyenler ve gerçekten anlayanlar çok seviyor hatta onlar için vazgeçilmezsin.Çok iyimser,hoşgörülü ve merhametlisin fakat düşmanlarına karşı acımasızsın.Sen bilimi,aydınlığı ve gelişmeyi temel alıyorsun.İdeolojik görüşün Cumhuriyet rejimi;soyal,demokratik ve laik devlet anlayışını benimsiyorsun.Seni tebrik ediyor ve bu yolda ilerlemeni diliyorum..